Radio RomâniaRadio România Actualități
   

Arhiva : 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |

Maria Callas după Master Class de Terrence McNally

Vineri, 21 Septembrie 2012
 


TEATRUL „NOTTARA” și TOTAL TV

prezintă

vineri, 21 septembrie, la sala “Horia Lovinescu”, de la ora 19.00, prima reprezentație cu spectacolul


Maria Callas

după Master Class de Terrence McNally



MARIA CALLAS – Victoria Cociaș

SOPHIE DE PALMA – Andreea Măcelaru Șofron

MANNY WEINSTOCK – Mihai Vârtosu

TONY CANDOLINO – Daniel Madia

SHARON GRAHAM – Ruxandra Urdăreanu

MAȘINISTUL – Dominic Vârtosu



Regia: Radu Gabrea

Decorul: Andreea Koch

Conducerea muzicală: Constanța Câmpeanu



Cum am cunoscut-o pe Callas...


Ca cei mai mulți dintre oameni, am auzit prima dată vocea Mariei Callas pe un disc. Era întâia înregistrare a Mariei Callas, cântând în opera Lucia De Lamermoor, în anul 1953; eram elev la liceul Corpus Christi, în Texas, și îmi câștigam banii pentru discuri servind la Caffeteria Robin Hood din apropierea școlii. Aveam 15 ani și eram un visător, convins că Maria Callas cântă pentru mine.

A o asculta pe Callas nu este o ascultare pur și simplu. Este un permanent dialog cu ea și, în cele din urmă, cu tine însuți. Atunci când cântă, Callas ne vorbește. Ne mărturisește tainele ei, durerile și bucuriile ei – iar noi i le împărtășim pe ale noastre. „Sunt atât de disperată, atât de fericită”, ne mărturisește ea. „Și noi, și noi!”, îi răspundem. Ne regăsim în Violetta, Norma sau Lucia, când o ascultăm pe Callas în aceste roluri.

Nu este nicio exagerare, atunci când afirmăm că ea a schimbat fundamental fața operei, ca gen muzical. Trebuie să îi fim recunoscători pentru că ne-a dezvăluit noi înțelesuri ale muzicii, pe care credeam că o cunoaștem atât de bine. A ridicat ștacheta pentru toți cântăreții de operă, care aveau să-i urmeze. Cântăreții „mecanici”, cei „comozi”, cei „prudenți”, trebuie să o fi urât-o enorm. Callas a descoperit în marile opere romantice ale lui Bellini, Donizetti și Verdi ceea ce niciun alt cântăreț până la ea nu auzise sau nu descoperise: poezia acestei muzici. Ceilalți cântau notele, Callas cânta înțelesurile. Toți se osteneau pentru tonuri frumoase, ea avea un ton aparte.

Arta Mariei Callas este inepuizabilă chiar atunci când înregistrările nu sunt perfecte. Îi vom rămâne veșnic îndatorați! Opera a reînviat grație ei. Trebuie să îi fim recunoscători. După Callas, nu mai există un drum înapoi.

Conducerea muzicală:

Terrence McNally

Copyright © 2000 - 2011 SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE
Str. General Berthelot, Nr. 60-64, RO-010165, București, România
E-mail: webmaster@srr.ro