Radio RomâniaRadio România Actualități
   

Arhiva : 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |

De la artizanal la digital

Marți, 5 Februarie 2013 , ora 20.00
 

De la artizanal la digital

Muzeul Național al Țăranului Român sărbătorește 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicații de mobil


Marți, 5 februarie 2013, Muzeul Național al Țăranului Român împlinește 23 de ani de la refondarea sa.

Cu această ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Țăranului, în colaborare cu agenția de publicitate Draftfcb, își invită fanii, la Clubul Țăranului, să afle în timp real noutățile și calendarul de evenimente MNȚR, folosind noua aplicație pentru telefonul mobil. Iar de la ora 20:00, Vasile Dinu și Taraful de la Mârșa vor susține un concert la care intrarea este liberă.


Aplicația este disponibilă inițial doar pentru terminale mobile care folosesc sistemul de operare iOS și poate fi descărcată gratuit din AppStore.

"Ideea pentru aplicația MNȚR a venit în mod natural - aveam deja o simpatie pentru Muzeul Țăranului Român, pentru ca MNȚR a devenit și un hub cultural, ba chiar un loc de hangout. Este un muzeu care ține pasul cu mediile noi. Pe lângă turul virtual al muzeului, aplicația MNȚR vine ca o completare a prezentei Muzeului Național al Țăranului Român în mediul digital.", declară Andrei Mihăilescu, Copywriter Draftfcb.

Din interfața aplicației, personalizată cu motive tradiționale românești, utilizatorii pot accesa două secțiuni principale: Muzeu și Evenimente. Prima secțiune conține informații istorice, dar și date utile precum adresa, programul sau prețul biletelor, iar secțiunea Evenimente conține un calendar mereu actualizat al proiecțiilor de filme, concertelor, lansărilor de carte și altor evenimente găzduite de Muzeul Țăranului.

"Având în vedere că Muzeul Național al Țăranului Român are o efervescență aparte, aplicația a fost gândită pentru a permite utilizatorilor de iPhone să fie la curent cu toate evenimentele care se organizează la Muzeul Țăranului, dar servește și ca o sursă de informații pentru cei care n-au trecut încă pragul muzeului", adaugă Sorin Tofan, Art Director Draftfcb.

Aplicația va fi promovată printr-o campanie media OOH și indoor neconvențională. Pe panouri vor fi montate covoare lucrate manual al căror model formează un QR Code. QR Code-ul trimite către link-ul din Appstore de unde se poate lua aplicația.

"<Lucrate manual, explorate digital> este ideea care surprinde esența campaniei dezvoltate pentru Muzeul Național al Țăranului Roman - un amestec între vechi și nou care s-a materializat prin covoare tradiționale cu modele care formează un QR Code cu link-ul către aplicație", explică Claudiu Dobriță, Creative Director Draftfcb.

Scanarea codului QR poate returna două variante de răspuns: pentru utilizatorii de iPhone, aceasta va deschide pagina noii aplicații MNȚR din AppStore (http://muzeultaranuluiroman/app), care poate fi descărcată și instalată, în timp ce posesorii altor tipuri de smartphone vor putea accesa o pagină pentru mobil dedicată Muzeului Țăranului.

Echipa care a lucrat la proiect a fost formata din: Claudiu Dobriță (Creative Director), Cătălin Rulea (Head of Art), Andrei Mihăilescu (Copywriter), Adrian Roșu (Art Director), Sorin Tofan (Art Director), Valentin Milcoveanu (Prepress Layoutist), Cristian Erbașu (Graphic Designer), Marian Csosz (Senior Production Executive), Cristina Badea (Account Director), Flavia Marin (Account Manager), Laura Blebea (Account Executive), Liliana Tiu (Media Manager).


Despre Muzeul Național al Țăranului Român

Muzeul Național al Țăranului Român se înscrie în familia europeană a Muzeelor de Arte și Tradiții Populare. Este un muzeu național, patronat de Ministerul Culturii. Posesorul unor colecții de obiecte deosebit de bogate, adăpostit într-o clădire-monument istoric, în stil neo-romanesc, practică o muzeografie cu totul aparte, care i-a prilejuit în anul 1996 onoarea atribuirii trofeului EMYA - European Museum of the Year Award. Stilul original de expunere se prelungește și în publicațiile muzeului, în acțiunile de tip Muzeul Misionar, Școala Satului sau în evenimente precum vernisaje, concerte, conferințe, lecturi.

Scurt istoric

1906 - Se fondează Muzeul de Artă Națională, pornind de la colecțiile existente în Muzeul Național de Antichități (înființat în 1864). Primul director, până în 1948, a fost Alexandru Tzigara-Samurcaș, doctor în istoria artei și filozofie, care a îmbogățit în mod substanțial colecțiile muzeului.

1912 - Se pune piatra de temelie la noua clădire a Muzeului de la Șosea. Al. Tzigara - Samurcaș alege stilul de arhitectură neoromânesc. Construirea clădirii, proiectată, inițial, de Nicolae Ghica - Budești, apoi, de Grigore Ionescu, va dura câteva decenii.

1948 - Muzeul de Artă Națională se reorganizează în Muzeul Național de Artă și Arheologie și devine, apoi, Muzeul de Artă Populară al R.P.R.

1953 - Colecțiile sunt mutate în Palatul Știrbei de pe Calea Victoriei, iar în clădirea vechiului muzeu se instalează Muzeul V.I. Lenin - I.V. Stalin.

1965 - Muzeul devine Muzeul de Artă Populară al Republicii Socialiste România, fiind condus, în continuare, de Tancred Bănățeanu. În timpul mandatului acestuia, colecțiile Muzeului se triplează.

1978 - Unificat cu Muzeul Satului, Muzeul de Artă Populară este, practic, desființat.

1990 - Se naște Muzeul Țăranului Român. Colecțiile Muzeului se întorc în clădirea ce le-a fost destinată. Primul director, până în anul 2000, este pictorul Horia Bernea.

1993 - În a doua zi de Paști, se deschide Muzeul cu primul segment al expoziției permanente: "Crucea".

1996 - Primește premiul "Muzeul European al Anului".

2007 - Instituția devine Muzeul Național al Țăranului Român.


Despre Draftfcb

Draftfcb s-a nascut prin fuziunea dintre una din cele mai vechi agenții de publicitate din lume - Foote Cone & Belding (FCB) si DRAFT - una dintre cele mai puternice agenții de marketing. În România, Draftfcb are peste 15 ani de activitate. Agenția a fost înființată în 1997 de Bogdan Sântea, iar din 1999 se transformă în agenție full service. În 2007, FCB Bucharest a devenit DRAFTFCB Bucharest și beneficiază, ca urmare a apartenenței la rețeaua internațională DRAFTFCB, de experiența de mai bine de 135 de ani în industria publicității a Foote Cone & Belding, care se împletește cu viziunea și expertiza DRAFT.

Portofoliul de servicii oferite de Draftfcb cuprinde: Advertising, Strategic Planning, Data Strategy & Analytics, Digital, Marketing Direct, CRM, Experiential, Evenimente/Sponsorizari, Media Planning & Buying, Promoții, PR.

Printre clienții Draftfcb în România: Beiersdorf (NIVEA, Eucerin), Fashion House Outlet Centre, JTI (Camel, Glamour, Sobranie), Kika, Kraft Foods (Oreo, Tuc), Lavazza, Philips, Recolamp, SCA Hygene (Zewa), Pazo, Vodafone, Penny Market si Penny Market XXL (REWE), LEM's.





Partener: Clubul Țăranului

Parteneri media: 24-Fun, Radio România, Radio România Actualități, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România International, RFI, Itsy Bitsy, Zeppelin, Igloo, Arhitext, Observator cultural, Cultura, BeWhere!, www.LiterNet.ro, HotNews.ro, webpr.ro, Port.ro, b365.ro, onlinegallery.ro, modernism.ro, www.ArtClue.net, www.artline.ro, www.artactmagazine.ro, www.decosieco.ro, www.inparc.ro, www.cooperativaurbana.ro, www.comunicatedepresa.ro, Media IQ.




Copyright © 2000 - 2011 SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE
Str. General Berthelot, Nr. 60-64, RO-010165, București, România
E-mail: webmaster@srr.ro